IMG_5141

Jag har inget emot Mikael Hollsten. Jag har sett lite av Biggest Looser, jag har följt honom på instagram och någon gång läst hans blogg. Jag tycker att han verkar sympatisk och även om inte jag själv är så intresserad av massa kosttillskott (som han skriver mkt om och säljer) så tycker jag han verkar vara en duktig PT och bra person. På ytan i alla fall… under den kan ju inte jag ha någon aning om såklart.

Det jag inte gillar är hashtagen #aldrigvila som har blivit extremt populär!. Jag ser lite rött när jag ser den. För man måste vila. Träna mycket är underbart och jag tänker inte säga något om att många i samhället verkligen skulle må bättre av att resa sig ur TV’soffan och testa träning (men det är en annan sak), men aldrig vila? Näää.. jag kommer aldrig att acceptera det synsättet.

Det här med att vissa vilar för mycket och vissa vilar för lite är två problem som vi har samtidigt i samhället. Jag tror att både inaktivitet och ortorexi (om man nu ska sätta namn på det) finns samtidigt. Ingenting av det är mest viktigt. Allt som får människor att må dåligt är värt att uppmärksamma.

Hur som. Detta gillar jag http://blogg.svt.se/oseedat/vill-uppmuntra-vilamer/ Jag har de senaste åren börjat mysjogga mer, och det är så himla trevligt! Nu är jag återigen mer sugen på korta snabba intervaller, där det bränner i halsen, men det är ju något annat. En löprunda ska för mig vara trevlig, och det blir den inte om jag hela tiden ligger över min mjölksyratröskel. Det finns ju de som älskar den känslan också såklart, men jag tror att det sliter en del på kroppen… så hashtag #vilamer är inte så dum ;).

