wpid-wp-1416902593996.jpeg

Jag avskyr ordet PW, eller ja POWER WALK. Jag tror att det är för att jag tycker att man förstör något härligt naturligt och gör det något annat.

Alltså… det kanske är jättebra motivationsfaktor för någon att kunna registrera sin träning någonstans som ”Powerwalk” istället för promenad, och hen känner sig lite duktig… men jag har ingen lust att göra allt till träning.

Jag älskar promenader när det är fint väder, när solen lyser och fåglarna kvittrar, alternativt man har en bra spellista eller podcast. Men då vill jag gå i det tempo som kroppen vill just då. Jag går nog mest för min hjärnas skull och för att kroppen inte är gjord för att sitta still… så lite lätt rörelse är bra liksom.

Mina promenader syftar till mental och även fysisk återhämtning, liksom en present till kroppen för att den har varit snäll mot mig. Då känns det som att ordet PW betyder: ”upp ur soffan latmask och bränn lite fett”.

Varför associerar jag det så? Någon annan tänker förmodligen bara ”rask promenad” ingenting mer.

När jag igår fick sms med frågan ”PW imorrn fm?” så var det ju såklart delt smidigt med förkortningen för den här personen men också en fråga om vi skulle SES och GÅ. Ingenting mer. Men min spontana reaktion var ”NEEEEEJ, ingen jäkla PW… sån hets!!!” Men såklart besinnade jag mig och svarade”Yes! 8:30?”. För jag VILL ju träffa henne, och VILL ju gå promenad. Och hon menade ju SÅKLART ingen hets. Det var ju in min hjärna!

Varför avskyr jag ordet så mycket?

