Etiketter

Egentligen tycker jag inte att det är speciellt roligt att springa. Det är mest roligt efteråt. Känslan när kroppen varit igång en längre stund, när man har fyllt lungorna med frisk luft och när man är sådär härligt rosig på kinderna. Det är rätt nice. Och som det där löppasset i Stockholm häromdagen.. då det fanns extra energi de sista hundra-någonting-metrarna och jag kunde gasa på och känna mig som en gasell!

IMG_5141

Men ärligt talat kommer ju inte den känslan så ofta. Så varför envisas jag då med att springa? Jag vet inte riktigt. Det är nog det där med vardagsmotion som jag är rätt dålig på. Jag gillar verkligen inte att promenera och röra på mig när jag inte tränar. Jag tar gärna hissen, och bilen till affären 500 m bort (usch jag skäms, dåligt för miljön framför allt)… Så därför tror jag att det känns lite extra bra att jogga någon gång ibland. Annars skulle jag nog inte få någon frisk luft eller sol på mig.

Sen är det ju ändå där underbara passen som dyker upp någon gång ibland. Om man aldrig springer så kommer de ju garanterat aldrig. Nu kommer de ju ibland i alla fall =).

10300112_10152035001357657_706150306856808419_n

Vart skulle jag komma med det här då? Jo.. i ett svagt ögonblick så anmälde jag mig till ett lopp i Linköping i sommar. Ett långt. Observera att jag INTE springer lopp för att nå en viss tid, eller placering. Det är bara lite kul att någon gång ibland springa med massa andra glada människor (som under varvet förra året till exempel). Och det där med långlopp kräver ju träning. Jag tänker nämligen aldrig mer att bli skadad av löpning som under 2010. Det var hemskt… Återkommer till det någon gång!

IMG_0077

Idag var det så dags för ett lite längre pass. Långsamt, långsamt. Jag vill nämligen bara med dessa pass stärka senor, ligament, ben. Vänja kroppen att springa x antal steg. Typ så. Varje gång jag kände att jag kom upp lite i puls så saktade jag ner igen och lufsade fram snarare än sprang. Solen sken, det blåste på slätten och det var rätt trevligt. Hade en låtlista i öronen som spotify hade satt ihop och den var helt okej.

När jag kom hem såg jag att det blev lite kortare sträcka än vad jag hade trott och kände mig för någon minut besviken, men sen slog jag bort det. Hur kan man vara sur på en sådan värdslig sak? Jag blev lite trött i vänster ljumske så kroppen ville nog inte längre idag ändå.

Jag avslutar med fem positiva saker med denna dag:

  1. Jag var inte alls lika trött i vaderna som vid förra långpasset. Något har uppenbarligen vant sig i den kroppsdelen!
  2. Jag Har lagt första delen av ”trall-golvet” på min balkong. Den kommer att bli awesome att njuta på i sommar!
  3. SOL!
  4. Eleiko-grejjerna på jobbet (World Class Fitness & Spa Linköping) är äntligen på plats och det blev awesome!
  5. Jag åt min frukostgröt till kvällsmat för jag inte orkade laga mat… Och det var så sjukt gott!

DSC_0003

