drommar_539e1734ddf2b35f42ed9870

Ibland är det svårt att definiera vad man längtar efter. Men jag tror att det kan vara viktigt att sätta ord på det vill, och sen skapa en plan… för hur ska man annars kunna komma dit?

Jag längtar efter massor av saker, både personligt i livet men också i mitt träningsliv. Det personliga vill jag nog inte skriva om här idag, men jag har planer och drömmar! Var så säkra :)..

IMG_5013

När det kommer till träning är det lättare att definiera:

  • Klara Pull Ups och Chin ups – Flera stycken
  • Klara hollow rock på ett bra sätt
  • Klara kroppsvikt i knäböj
  • Klara 1,5 x kroppsvikt i marklyft
  • Klara en pistol squat
  • Klara flertalet smala armhävningar

IMG_4967

Dessa saker VET jag inte är omöjliga på något sätt.. Det behövs bara lite bra och kontinuerlig träning från min sida, och tack vare crossfiten så får jag ju det.

Jag skulle idag aldrig ha som träningsmål att gå ner x antal kg eller liknande.. fy så tråkigt… och som gjort för att skapa monster i huvudet! Jag vill vara stark, jag vill ha hälsa, jag vill att min kropp ska må bra. Och sen får den se ut hur den vill…. Visst finns det stunder då man ser någon vältränad person och tänker att ”shit, sådär vill jag med se ut”, men det viktigaste är att man tycker om och mår bra av det man gör. Så blir det nog toppen i slutänden ändå.

För ett tag sedan hade jag väl också samma träningsdrömmar som ovan, men då var jag inte alls lika redo och motiverad som nu. Jag ville, men hade inte glädjen att träna på det sätt som krävs ensam. Det är därför det är så himla viktigt att hitta ett träningssätt som man älskar, och njuter av! Jag kan ärligt säga att jag blir lycklig av att ha crossfit i mitt liv, men om jag skulle gå på en dansklass skulle jag säkert bara känna mig obekväm och längta tills det var över…

IMG_0270

Det kan ju självklart vara åt andra hållet med! Alla trivs inte med styrketräning, löpning eller crossfit… Då finns det ju MASSOR av andra träningsformer att testa! För rörelse mår alla bra av.. Vet ni hur många hormoner som egentligen påverkas, både psykiskt och fysiskt? Nej, inte jag heller.. men det är många! Och de påverkas mycket! Att bara sitta i soffan och titta på TV gör ingen lycklig, även om Game of Thrones äntligen är tillbaka….

Ha en underbar dag!

