Nu har det gått några dagar utan att jag har hunnit skriva… Jag har varit i Stockholm en sväng och hälsat på syrran, och som tur var har hon med blivit träningsfrälst så att vi fick till riktigt bra träning tillsammans! Nu ska vi se om jag kommer ihåg vad som har hänt i mitt träningsliv sedan sist 😉

Träningen i torsdags:
A.
Every minute, on the minute, for 15 minutes:
3 Strict Pull-Ups – grönt band
3 Renegade Rows
(Renegade Row = Push-Up, Row Left, Push-Up, Row Right) – Gjorde endast push up de första två varven, blev inte bra teknik. Fortsatte resterande varv med fler rodd istället. 3 kg. 
B.
For times:
Row 1000 Meters – tempo dryga 2 min/500m
Rest 2 minutes
Row 500 Meters – tempo 1:50 fram till 300 ca, sen knappt 2 min/500m
Så jäkla jobbigt! Man tar bara slut!

Dagens träning blev ganska kort, ffa den flåsiga biten, men åh så glad man känner sig efteråt när man har maxat och det är över! Eller, okej, jag maxade inte som om det vore ett test eller tävling, men nästan. Det VAR jobbigt i alla fall!

Träningen i fredags:
Blev obefintlig! Res- och vilodag upp till Sthlm!

Träningen i lördags:
Först sprang vi till stadshuset fram och tillbaka vilket blev ungefär 4 km. Jag ville värma upp på ett trevligt sätt och även njuta lite av det fina vädret. Sedan tog vi en promenad till Kristinas gym som låg 200 m från dörren. Smidigt :). Där körde vi schemat enligt Crossfit Mjölby:

A.
Every 2 minutes, for 12 minutes (6 sets) Add more weight every set:
Back Squat
*Set 1 – 10 reps 30 kg
*Set 2 – 10 reps 32,5 kg
*Set 3 – 8 reps 32,5 kg
*Set 4 – 8 reps 32,5 kg
*Set 5 – 6 reps 32,5 kg
*Set 6 – 6 reps 32,5 kg
Som ni ser så ökade jag inte enligt plan, utan stannade på 32,5 kg. Det berodde på att jag kände och såg på videon att jag bryter upp vikten något redan där. Rumpan börjar och sen kommer överkroppen. Jag MÅSTE lära mig att gå rakt upp och jag kan inte det utan att börja lära in rörelsen ordentligt från början med såhär låga vikter. Och jag BLIR ju trött i rörelsen så det är väl helt enkelt där jag är just nu. Lämnar egot hemma osv… Tog lite paus i botten och fokuserade på tekniken! Tyckte att det kändes bra. jämför gärna videon från det första setet (snett framifrån) med lite senare när jag tog paus, visst blev det skillnad?

Alltså första setet:

Och sista setet, har fortfarande tendens men tycker att det är lite bättre? Aja, jag kämpar iaf med det jag vet är dåligt ;).

B.
Every 4 minutes, for 20 minutes (5 sets) for times:

250 Meters (tempo ca 1:45-1:50 /500m)
20 st Lounges 12 kg
Puh, detta kändes även fast vi skalade ner lite och inte tog 24 kg kb som det egentligen skulle vara. Detta gav träningsvärk i rumpan 🙂

Efter träningen unnade vi oss en sväng på stan och fick lite vårkänslor i Kungsträdgården, mycket trevligt!

DSC_0017

DSC_0016

DSC_0015

Träningen i söndags
I söndags vilade vi helt från gymmet, och tog en löprunda runt Kungsholmen istället. Det var inte fint väder och det blåste storm, men vi hade bestämt oss! Till en början så sprang vi på ledigt och lätt och syrran fick när vi kom till Norr Mälarstrand påminna mig om att att sakta ner. Det var dock inga problem för sekunden efter kom världens motvind och det kändes som att man sprang på stället… Det var segt och tungt stora delar av vägen, men på slutet, kanske de sista 800 m eller så så fick jag nya krafter och jag kunde öka farten och kände mig som en ”riktig” löpare! Det var så underbart att kunna springa på, känna hur andningen ökade, att det blev jobbigare samtidigt som jag ändå hade krafter och viljan att trycka på framåt! Den känslan har jag inte känt så väldigt länge… Helt underbart :).

Träningen igår, måndag
Igår tränade jag på lunchen och passet såg lite lättare ut än vad det var. Eller… det var mentalt skönt upplagt:

DSC_0019

Four rounds for max reps of:
60 seconds of Kettlebell Swings (16 kg)
Rest 60 seconds
60 seconds of Push-Ups mot högsta boxen
Rest 60 seconds
60 seconds of Box Jump-Overs (lägsta boxen och 1 viktplatta)
Rest 60 seconds
60 seconds of Push Press (25 kg)
Rest 60 seconds

Eftersom det var tiden som avgjorde hur många repetitioner man gjorde så behövde man ju inte bry sig om att man skulle ”hinna” med någon annan. Men det är jobbigt med en hel minut även om man får vila så mycket emellan. Det som gjorde mig riktigt glad var att jag kunde höja min box med en viktplatta och alltså känna att jag utvecklas lite. Det känns också bra att skala armhävningarna, för jag känner att jag gör dem rätt, och jag VET att jag kommer utvecklas. Och när jag väl är stark i dem ”på riktigt” då vet jag att min kropp både är stark och stabil. Jag ska kämpa, och jag längtar!!

Igår kom solen tillbaka och jag fick ta på mig solglasögon för första gången i år, nice!

IMG_2367

