Etiketter

, , ,

Hej hopp!

Blir mycket träning nu, men jag förmodar att ni som läser här gillar det ;). Igår hann jag med att träna på Boxen, vilket gjorde att jag fick lite extra pepp! Det behövdes eftersom kroppen var lite seg efter mitt och Jennies monsterpass 😛

IMG_0077_2

Vi började med en styrkedel som bestod av:

On the minute, for 12 min:

  1. Front Squat x 8 reps (25 kg)
  2. Box Jumps x10-12 reps (låga lådan)
  3. Tempo Push Ups x10-12 @1111 (Upphöjt på en box)

Mina vikter står inom parentes. Det ser onekligen väldigt lätt ut med 25 kg i front squat, och jag hade nog klarat tyngre, men jag vill ju så gärna att tekniken ska sitta fint och att jag ska utvecklas med styrka i fullt RoM (Range of Motion) och att bålen skall stärkas samtidigt. Så det kändes bra! Armhävningarna gör vi alltid smalt (snällare för axlarna) och där är jag skitsvag. Hellre då att höja upp med en box, så att det blir samma rörelse som på golvet, men betydligt lättare. Det var tungt ändå vill jag lova. När man skalar såhär så utvecklas man på rätt sätt, och snart kan jag nog också göra på golvet hoppas jag! @1111 visar tempot, och det betyder att man i samma takt skulle ner på 1s, pausa 1s, upp på 1s och pausa 1s och sen om igen.

IMG_0070

Del B var något mer pulshöjande…

Three rounds for time of:

  1. Run 400 meters
  2. 30 kettlebell Swings
  3. 20 Goblet Squats

Här var instruktionen att man skulle ha samma vikt i svingarna som man ville ha i goblet squat. Jag valde 12 kg och det är jag glad för! Pulsen stack iväg snabbt, och jag tror att jag hade haft svårt att hålla en bra teknik om jag hade haft tyngre. Just för att man blev så flåsig. Det är ju skillnad på ett rent styrkepass när man kanske kör 10 svingar och sen vilar, mot detta; 30 stycken direkt efter löpning! Mitt mål är givetvis att jag ska kunna köra tyngre, men det var bra igår.

Några andra tjejer valde 16 kg, och jag såg faktiskt att någon helt släppte vikten på slutet, kanske för att de kände samma sak som jag var rädd för ovan? Jag vet inte, jag frågade inte. Men jag tror att jag gjorde rätt val för mig.

Sen var passet slut och mascaran rann ner för kinderna i vanlig ordning. Ha ha. Men en otroligt härlig känsla dröjde sig kvar! Det här var verkligen ett pass i min smak! JAg kan bli lite ”rädd” när det ska vara mkt pulshöjande saker, och när man ska köra ”for time” för att jag inte vill komma sist, men efteråt är det ju så underbart!

Och förresten så gör det ju ingenting om man kommer sist. Då får man ju mest pepp istället…

