Etiketter

, , , , , ,

Jag äter hur mycket ägg som helst varje dag. För det är ju så himla gott och enkelt och variationsrikt! Vilken annan råvara kan man göra så många olika rätter av?

Varje morgon börjar jag dagen med paleokokosgröt. Jag är en riktig vanemänniska, och jag tycker så mycket om den här gröten för att den 1. är god, 2. är mättande och 3. eeh kom inte på någon tredje, men 2 anledningar räcker väl gott och väl? För den som inte gillar kokos är det kanske ingen hit, men för mig är den perfekt!

DSC_0003

En annan sak som går att variera i oändlighet är ju omeletter. Jag brukar inte göra en omelett enligt kostens alla regler, utan steker antingen rent ägg som jag har rört om innan (så att vitan och gulan blandas), eller så slänger jag med någon ytterligare ingrediens. Nästan alltid äter jag morot och avokado till. Himmelriken av mat alltså!

DSC_0006

Jag tror att detta kan se ut som kattmat, men det är faktiskt himla gott att blanda i stekt makrill i omeletten… Alltså från en ”makrill i tomatsås”-burk. Jag lovar, testa!

DSC_0005

Provade häromdagen att äta bakad sötpotatis till också, men tyvärr gillade jag det inte så mycket. Tror kanske att det hade behövts någon röra på som tog bort det söta lite. Får prova igen vid tillfälle.

DSC_0001

Andra tips på ”snabbmat” mottages gärna, för hur gott det än är kan jag ju inte BARA äta ägg! 😉

