Etiketter

Igår hade jag välbehövlig vila, vilket medförde att jag klättrade på väggarna idag. Konstigt det där.. ju mer man tränar desto mer energi får man! Men har man vilat några flera dagar i rad så är det istället lätt att bli bekväm…

Hur som helst.. jag ville verkligen träna tidigt idag och HÅRT! Jag såg att måndagspasset innehöll rodd, och eftersom jag nu ska försöka lära (läs motivera) mig själv att ro igen (2011 lärde jag mig att hata den) så ville jag inte hoppa över det. Jag bestämde mig för att köra båda dagarnas träning idag. Lite skalat efter min förmåga, men det är ju givet.

Som tur är så var Jennie ledig, och taggad på träning så jag slapp att köa själv.. För det blev tufft!!

Screenshot_2015-04-07-20-04-58

Rodden gick bättre än vad jag trodde. Jag har börjat ro på motstånd 6 nu för tiden istället för 10, och upplever att jag nog är lika snabb som när jag har 10, men däremot inte får samma äckliga känsla av mjölksyra. Så jag kommer nog att fortsätta med det. Jag höll ungefär tempo 2:10 per 500 m och snabbare hade jag nog inte klarat av med tanke på att träningen inte var slut efter rodden.

50 st Thrusters med 15 kg skivstång gick helt okej, men sen när stången höjdes till 20 kg så kändes 25 stycken som mååånga! Försökte ha riktigt bra djup på alla, och tror att jag lyckades.

Del C innebar en helt sjuk känsla av seghet faktiskt. Det kan låta konstigt, men det var lite skönt att jag såg Jennie bredvid mig vara ungefär lika trött! Haha… Push pressen är ju tuff i sig (beroende på vikt såklart), men efter vår första del med thrusters och sen strikta pressar så var axlarna riktigt, riktigt möra! Och att sedan hålla upp stången statiskt i OH-utfall och toppa det med burpees. Ja vaad ska jag säga? Det var inte de snabbaste burpees jag har gjort kan jag säga!! Orkade inte ens räkna hur många varv vi klarade av… Ingenting att skriva i historieböckerna ändå kanske?

IMG_0131

Inte från idag, men samma känsla!

Men en extremt nöjd Maria gick från passet idag! Såklart med mascaran rinnandes.. Varför ändra på ett vinnande koncept?

TACK JENNIE!!

