Etiketter

Igår hade jag Kristina och Stina bestämt oss för att jogga tillsammans, och vi prickade in det mest perfekta väder! Några plusgrader, ganska vindstilla och strålande sol!

11094932_10153365986474994_1356043226_n

Såhär glada var vi efteråt!

Klockan 10 var Kristina hos mig, och vi fortsatte tillsammans för att hämta upp Stina. Hon var redo väntandes, och vi tog vägen bort mot Högby Kyrka. Jag har aldrig sprungit där borta, så därför var det lite extra trevligt att testa något nytt!

Vi hade inte diskuterat innan hur långt vi skulle springa, men jag tänkte mig någonstans runt 6-10 km. Jag har ett mål att springa 15 km varje vecka, för att förbereda mig inför halvmaran i Juni, och jag hade redan avklarat ca 9.

När vi hade sprungit ett tag, misstänkte vi att det skulle bli längre än 6 km. Vägen fortsatte nämligen från stan, snarare än att vända tillbaka, men det gjorde väl ingenting tänkte vi och fortsatte… Efter 10 km kom vi tillslut till en korsning där det stod ”Hogstad 1” och ”Mjölby 6”. Då insåg jag att det skulle landa på liiite mer än vad planen hade varit.

Men det var en sån där härlig runda som man sedan minns med glädje, och som gör att man kommer att fortsätta tänka på löpning som något fantastiskt (även om det inte alltid är den känslan man har). Vi sprang medvetet långsamt i trevligt prattempo och ingen av oss var speciellt andfådd (förutom mot slutet tror jag) och det enda som hände var att vaderna kändes mer och mer stumma. Det var så himla härligt och flera gånger utbrast vi ”Så himla härligt det här ÄR”, och ingen var ironisk ;). Det var verkligen en perfekt förmiddag och med det bästa tänkbara sällskap!

Jag har varit lite nervös innan inför min halvmara 6 juni då jag inte egentligen tycker det är så kul med löpning just nu (crossfit är roligare 😉 ) och jag tänkte att 2 mil är LÅNGT! Och jag vet att Stina har varit lite nervös för Gbg-varvet också som är den 23 maj, men vi sa att ”klarar vi 13 & 16 km ganska enkelt nu så klarar vi ju garanterat en lite längre sträcka om ett par månader”. Vi kan, vi vill, vi ska!

Kristina som först sprang från Storgårdsgatan till mig och även hem dit igen, fick ihop hela 18 km! Helt galet bra!! För 3 år sedan tog jag med henne ut på en milrunda för första gången och då såg hon ut såhär efteråt:
bild

Lite skillnad i utmattning, om ni jämför med bilden ovan! 🙂

Efteråt åt jag en underbar lunch bestående av rotgrönsaker i ugn (broccoli, sötpotatis, morot, lök, palsternacka) och köttfärsbiffar. Awesome!

DSC_0002

Vilken härlig lördag! Och det roliga är att jag nu i min träningsdagbok ser att jag och Kristina under förra påskhelgen 2014 också sprang ett långpass på 16 km! Verkar ha blivit en tradition ;).

