Etiketter

FullSizeRender

Igår skulle jag egentligen ha gått på pass på Crossfit-gymmet kl 14, men det passade mig inte superbra tidsmässigt, och därför kom jag på idén att fråga mamma om hon ville teama med mig istället. Det är ju så himla mycket roligare att vara två när man tränar!

Hon gjorde det med bravur! Visst, om ni frågar henne, så säger hon nog att jag gnällde förfärligt mycket på knäböjets djup hit och dit, och repetitioner som inte skulle räknas, men det var ju för hennes skull ;). Hon KAN så mycket mer än vad hon vet om!! Om när någon gnäller på mig, när jag tränar, så måste ju jag i min tur få gnälla på någon annan? ;)…

DSC_0008

Passet ser ni på bilden ovan. Det ser ut som ett monsterpass, men gick faktiskt lite snabbare än vad vi båda trodde. Jag tog upplägget från Crossfit-gymmet, men gjorde om lite grann så att det skulle passa den utrustning vi hade. Wall ball’sen blev tyvärr inte optimala, så bollarna som fanns att tillgå var små och ganska hårda, så det blev en lättare boll än vad jag skulle ha önskat, och lite läskigt då man inte vill ha den i huvudet på väg ner helst 😛

Vi räknade inte antal varv i del a, men vi kämpade på bra! Mamma fick tyvärr först lite för tung vikt och sen lite för lätt i push pressen så det blev lite svårt för henne att hitta ett flyt där. Men hon gjorde kb-svingarna jättebra och även våra box jumps (på stepbräda).

Appropå box jumps… VARFÖR har jag blivit så dålig på det helt plötsligt?? Den höjd jag har klarat innan (som ändå är ganska låg) är omöjlig… jag skulle försöka ett hopp igår, men det GICK inte! Jag hejdade mig just när jag tagit ”avstamp”. Så fruktansvärt irriterande. Jag känner mig otroligt feg.

Jag vet inte om det är att jag nu har tränat mer ben än på länge, är lite sliten och därför VET att jag inte har kapaciteten just nu, eller sitter det bara i huvudet? Eller har all (den lilla) explosiviteten som jag hade helt plötsligt försvunnit??

Det här stör mig. Jag vet att jag är en dieseltraktor och inte en ferrari, men alltså? Liiiite högre kan jag ju hoppa än en stepbräda! Nåväl. Både jag och mamma tyckte att det var jobbigt så mission accomplished!

Det var i alla fall jätteroligt att utföra detta tillsammans, och det är ju solklart att man borde träna tillsammans oftare! Det ÄR roligare att träna när man inte är ensam! När man dessutom kan välja vikter och svårighetsgrad själv så kan man ju träna tillsammans med vem som helst!

DSC_0002

Efter träningen blev det en god omelett (4 ägg, jag var hungrig, omeletter på 2 ägg har jag aldrig förstått mig på!). Älskar ägg! Om någon inte visste det?

Förresten! Måste också skryta om mamma! Efter passet ovan skulle vi träna på ”hollow position”. Och jag beskrev för mamma hur man skulle göra… Efter 30 sekunder sa jag ”bara 15 till nu, håll ut” och räknade ner.. och föll ner på golvet med armar och ben som spaghetti när det var klart…. Men mamma ligger kvar i samma position! I säkert en minut till! Hur stark som helst! Hon slutade för att ”det blev långtråkigt”… Alltså STARK mamma!! ❤

Såhär ser det ut när man gör rätt:

hollow

