Etiketter

Workout of the Day

A. Every 10 minutes, for 40 minutes (4 sets), complete the following as quickly as possible:

Run 800 Meters läs nedan!
15 Strict Handstand Push-Ups or L-Seated KB Presses 8 kg kettlebell i varje hand
15 Strict Pull-Ups Grönt band första varvet, sen ringrodd istället.
15 Strict Ring Dips Hann typ inte hit.. men hann hoppa upp och försöka hitta utgångsläget någon gång. 

B. Every minute, on the minute, for 6 minutes:
Minute 1 – Lean Away Pull-Ups x 3-4 reps @ 4111
Minute 2 – Bottom’s Up Kettlebell Carry x 25 yards each arm

Alltså, jag kommer dö! Jag kommer inte hinna vila något direkt i del A.. det kan jag lova… Menmen… det är bara att kämpa på! Kroppen blir ju inte vältränad av sig själv! 😉 Jag återkommer sedan med hur det gick!

Update: Vi hann ”endast” med del ! eftersom lunchpasset endast är 40 min. Och ja, alltså drog vi över lite. Men herregud så jobbigt det var! Kanske för att jag har ätit rätt lite kolhydrater de senaste dagarna, kanske för att jag körde massa ben igårkväll på träningen och kanske för att Skänningevägen där vi sprang är satans jävla jobbig!! 400 ner för backen gick väl an, men sen 400 meter upp igen! en sån där backe som ser mycket snällare ut än vad den är. Pulsen var hög, andningen var tung och jag tänkte många destruktiva tankar. Och sen tittade jag till på pulsklockan och insåg att den levde sitt egna liv och inte tyckte att jag var trött alls.

Nåväl det var ett härligt pass som kommer att ge resultat. YEAH!

