Etiketter

Det här med att man mår bättre psykiskt av träning är ju solklart. Och jag tror inte längre att någon tvivlar? Motion och träning kan hjälpa mot ångest, oro, sömnbesvär, nedstämdhet, depression och stress… Helt fantastiskt!

Idag blev jag så himla trött efter lunchen. Jag vet inte riktigt varför, för jag åt en bra lunch, gick ut en sväng i solen och hade inte speciellt jobbiga arbetsuppgifter. Men luften gick liksom ur. Jag var suupersugen på att gå och träna, och det fanns inte på kartan att låta bli, men för första gången på länge så övervägde en liten del av hjärnan hur det skulle kännas att åka hem till soffan och sätta sig istället. Ni vet.. man är inte hungrig, så det skulle inte hjälpa med ett extra mellanmål… utan man är bara trött.

Hur som helst så åkte jag ju i alla fall till crossfit-gymmet och det ångrar jag INTE! Åh så härlig känsla det var efteråt!! Och även under tiden faktiskt. Jag älskar vad den där träningen gör med kropp och knopp! När jag gick hem så var himlen ljusblå och rosa och gav en föraning om vilken härlig årstid vi har framför oss :).

Workout of the Day Onsdag

A.
Every 2 minutes, for 12 minutes (6 sets):
Back Squat
*Set 1 – 10 reps 25 kg
*Set 2 – 10 reps 27,5 kg
*Set 3 – 8 reps 30 kg
*Set 4 – 8 reps 32,5 kg
*Set 5 – 6 reps 35 kg
*Set 6 – 6 reps 40 kg
Add weight every set.
Jag hade nog kunnat ha tyngre om jag inte gått lika djupt,men nu är jag supernogamed teknik och djup och jag tänker INTE ta någon genväg och inte komma vidare. Jag ska bli stark – På riktigt!!!

B.
Every 3 minutes, for 15 minutes (5 sets) for times:
Row 250/200 Meters – tempo 1:55 – 2 min/500 m
8 Front Squats 25 kg
12 Toes to Bar Jag skalade till fällkniven på golvet

