Etiketter

,

Idag utförde jag mitt livs första ”Open”-wod med en domare som skulle godkänna varje repetition. Även fast det inte betydde någonting för mig, mer än ett vanligt träningspass så var jag nervös! Haha… jag blev nog smittad av de andras känslor.. av dem som registrerar resultaten och faktiskt har ett riktigt mål med det.

Jag visste inte riktigt hur tungt det skulle bli, men hade sett allas statusuppdateringar och instagrambilder om hur tufft det faktiskt var. Och de hade rätt!

Screenshot_2015-03-29-19-31-42

Jag körde skalat, alltså med 20 kg, men det räckte!! Passet var:

For time (no time cap):
27 row
27 thrusters
21 row
21 thrusters
15 row
15 thrusters
9 row
9 thrusters

Och sen låg jag i en liten pöl på golvet. Rodden var alltså upp till det antalet kalorier, och jag tyckte det tickade uppåt otroligt långsamt, men till slut var det dags för de första thrusters. 27 stycken. Det är många!! Jag gjorde kanske 15 stycken innan jag behövde vila. Tror jag i alla fall. Det kan ha varit färre. Och sen när jag var klar med alla var det bara att sätta sig på rodden igen.

Nu visste jag var det handlade om, och jag rodde absolut inte på max. Jag var trött, och hade kanske inte kunnat maxa så mycket mer ändå… men jag tänkte varje roddtag på hur jag återigen skulle kunna pressa upp stången 21 gånger! Men det gick! Och sen när vi var inne på det tredje varvet så såg jag ljuset igen, eftersom det då var uppenbart att man i alla fall hade mer bakom sig än framför sig.

Men alltså… Det var sjuuukt jobbigt och pulsen landade på 93% av max i snitt och toppade som högst på 97%! Behöver jag säga att jag är glad att jag ”nöjde” mig med 20 kg?

Men sen då? Lyckan, endorfinerna! När det kommer fram någon och ger mig en high five, och tycker att jag gjort något bra…! Vilken känsla! Att vara en del av detta gäng… Det är härligt! Jag vill uppleva det igen och igen! Och jag vill bli starkare och snabbare! Och jag vet verkligen vad mitt mål är till nästa år…

Jag som har haft svårt att sätta upp mål… men jag ska fasen klara OPEN 2016!!

