Jag har länge längtat efter något intresse mer än jobbet… Hästarna var ju ett sådant.. Men nu känner jag verkligen att crossfit-träningen verkligen är mer än ”bra träning”. Det är något som jag älskar! Ja jag vet.. jag låter som en jobbig frälst idiot, men det är så det känns, och det är så härligt! Jag behöver träna mer, både träna upp kroppen men också förmågan att ta ut mig mentalt.. T ex i burpees är det nog mycket hjärnan som tar stopp förutom kroppen. Även om det såklart är en stor del också 😛 Även fast jag har tränat crossfit förut är det en speciell känsla att kunna göra det varje dag! Med andra personer som älskar det lika mycket som en själv (om inte mer).

Idag är det marklyft på schemat, och jag bokade faktiskt av för att jag känner mig lite sliten. Men så bokade jag mig igen. Va fasen… Jag kan väl ta lite lättare vikt och vara svin-noga med tekniken bara… Det är ju så roligt!!

Matlådorna står på avsvalning och det känns skönt att jag han med några sådana även fast jag inte var hemma igårkväll. Det är bra att vakna tidigt ibland :D.

Hur känns det styrkemässigt då?

Jag har tappat jättemycket styrka i benen. Jag har verkligen blivit bättre tekniskt, och rörligheten finns där… Men styrkan är i botten. Men det känns i alla fall skönt att tekniken finns. Det är ”bara” att nöta på. Och så ofta som det kommer bli ben nu jämför med…. ingenting… så lär det ju gå framåt! Eller… ingenting ska jag inte säga… Jag har ju faktiskt sprungit och varit med på X-cage… men det har inte räckt.

Well well… här kommer det definitivt komma mer om träning… detta får bli min crossfit-dagbok verkar det som ;).

