Jag är äntligen medlem i en riktig Box och jag är så glad! Det är ju det här jag har längtat efter! Gruppträning med riktig träning! Jag älskar x-cage på jobbet, men det är ändå inte riktigt samma sak…. Crossfit är crossfit, om ni missförstår mig rätt. Det är inte möjligt att ha en crossfitanläggning på en av våra befintliga klubbar. Nej.. det var värt med ett extra medlemskap.

Och det är så mkt glädje och gemenskap! Det är verkligen inte bara snack… Det är härligt :).

Jag som länge har tänkt att jag har försummat mina ben… No more… Nu har det blivit knäböj tre dagar i rad. Ha ha. Än så länge känns de trötta. Men imorgon kommer nog värken!

I lördags var det introkurs med air squats, front squat, back squat, pressar, frivändningar, ryck, marklyft… med mera.

Igår var det workshop back squat. Mkt ben alltså! Men nyttigt, och kul!

Idag var det lunchpass. Med ben. Ha ha.

Men en intressant sak var hur feg jag har blivit även här. Inte bara med hästarna. Det här med träning är ju en färskvara, och jag har inget självförtroende längre! I träningen alltså! Märker att jag blivit svagare och vågar heller inte pressa mig. Men lika bra det. Lämna egot hemma och låta det ta den tid det tar att bli stark igen.

Är glad i hjärtat i alla fall =).

