Ända sedan Jonathan introducerade mig för crossfit så har jag längtat efter att träna det på riktigt. På Concor försökte jag ju ett tag, men det var rätt svårt att ha 45 -60 minuter att ta sig till och från gymmet..

Nu har jag insett att med lite planering så kommer jag faktiskt att kunna vara med så rätt många pass av Mjölby Crossfit’s och det är ju awesome! Den 21 mars ska jag vara med på en intensiv-introkurs (bra grej även om det är lite störigt, det är ju viktigt med teknik) och sen är tanken att jag ska bli medlem!

Jag förstår faktiskt att människor ibland säger att det är läskigt att komma in på gymmet.. jag svarar alltid på jobbet att det absolut inte är det, och att alla är välkomna oavsett nivå och sådär.. men jag kan faktiskt förstå det. Jag som ändå är utbildad sjukgymnast och PT och har jobbat på gym i 5 år tyckte att det var nervöst att gå till det nya stället idag…!

Men det behövde jag verkligen inte vara. Supertrevlig stämning, bra pass, bra peppig musik under passet och härliga endorfiner. Jag kommer definitivt att längta till den 21 mars! :).

