Stress… det är omöjligt att leva utan det nu för tiden va? Men det här ska inte bli ett klago-inlägg om det… för det är som det är. och det är bara upp till mig att lära mig hantera den. Förresten så vet jag att perioder då jag inte är ett dugg stressad leder till att jag blir sjukt uttråkad istället, så jag är rätt nöjd. Så länge man har bra vänner, kollegor, chef och trivs med tillvaron, så gör det inte så mycket att det är mkt grejjer som snurrar i huvudet… :).

Hur som… Det som är bra med stress är att jag får sjuk energi till träning! Det är som att kroppen småhoppar lite hela tiden, och det enda sättet för mig att få utlopp för all energi i kroppen är att svettas och träna! Awesome nu när jag både vill bli starkare och snabbare alltså. En arbetskompis frågade härom dagen om jag kan göra en sak i taget eller är tvungen att ha flera bollar i luften samtidigt, jämt? Jag antar att jag är bra på att påbörja flera saker samtidigt…

Just nu sitter jag förresten med en extremt stark längtan i kroppen. Längtan efter Sthlm. För första gången sedan jag flyttade egentligen… Jag saknar Anna! Jag antar att det är för att det är söndag… Söndagarna var oftast de kvällarna som vi båda var hemma och hade tid att sitta och snacka, eller kolla på TV eller bara va. Men lägenheten var inte ensam. Jag saknar alla fik, restauranger, affärer och alla vänner och bekanta. De där man kanske bara såg 5 min i veckan när man sa hej på jobbet, men som ändå betydde något. De sakar jag.

Samtidigt som jag ju älskar att ha min familj nära (två av dem är ju det i alla fall). Jag tycker väldigt mycket om mitt ”nya” jobb, och att bo nära andra vänner och bekanta som jag nu istället skulle sakna massor om jag flyttade härifrån.

Det är väl bara att inse att när man är vuxen och har flyttat runt lite så är det omöjligt att ha allt man älskar på samma plats. That’s how it is. Och det ÄR ju nära till Sthlm. Jättenära t o m. Så vad gnäller jag för?

Här kommer till slut ett tips på roligt träningspass:

  1. Dra med några vänner, det blir väldigt mycket roligare då.
  2. Ladda ner en app på mobilen så att du slipper ha koll på klockan och tid. ”Seconds” är bra t ex.
  3. Dra med några fler vänner. Ju fler desto roligare.
  4. Fyll vattenflaskan. Glöm den inte i personalrummet/omklädningsrummet/whatever.
  5. Gå på toaletten. Inte roligt att springa och kissa mitt i passet.

Okej. Nu är du redo för passet! Det består av tre övningar som du kör efter varandra. 4 minuter jobbar du, sen vilar du en, och upprepar tre gånger till. Alltså total träningstid 16 min. Ingenting. Lätt som en plätt. Kör övningarna så många varv som du hinner under de 4 minutrarna. Nästa 4-minutersintervall fortsätter du där du slutade.

Så vad är det för övningar då? Detta pass var det:

  • 6 st burpees
  • 8 st Kettlebell-svingar
    Vikt på kettlebell beror på hur tränad och van du är. Tänk på att det är viktigt med bra teknik, så kör inte för tungt om du inte hanterar övningarna ordentligt. Jag körde med 20 kg i onsdags och 16 kg idag. Jobbigt båda delar men lite mer kräk-känsla med 20 kg.
  • 10 st utfall hållandes i samma kettlebell som ovan.

Så. Kör! Tack och hej =).

