Jag har sagt det förut, men jag säger det igen… Vad bra det är att ha träningskompisar :).

Och jag och Frida är ett sånt bra team. Jag antar att det blir så när man är nära vänner… Att man kan muttra, och gorma lite på varandra, och sen kör man på, plågar sig själv, kämpar, svettas, sida vid sida… och sen ligger man bara på golvet i sin egen svett och ler.

Ju mer vältränad man är, dest mer svett blir det ju, eftersom man då klarar att hålla ett bättre ihållande tempo.. så jag ser fram emot mer svett. Ha ha..

När jag presenterade passet för Frida sa hon (med en blick som inte skulle funkat i poker) ”VA, bara tre övningar… vi brukar ju ha fyra?”

”Ja. Tre övningar idag”. Svarade jag lite trotsigt, satte på musiken och timern och vi började köra.

Jag vet inte om det hade varit bra eller dåligt, bättre eller sämre med en övning till. Men trötta blev vi i alla fall.. och jag tror att vi fick till riktigt bra träning denna dag.

Passet var såhär:

Så många varv som möjligt på 20 min av:

  • 8 st Knäböj, hållandes i Kettlebell 16 kg
  • 10 st Armhävningar med ”släpp” av händerna mellan repsen
  • 12 st Kettlebell-svingar 16 kg

Jag har ingan aning om hur många varv vi gjorde… jag vet bara att Frida var steget före mig hela tiden ;). Men det var härligt och hemskt på samma gång. Som det ska vara alltså.

