Finns det egentligen något godare än pasta? Jag vet inte om jag tycker det… Framför allt är det ju såsen som gör en pastarätt sådär fantastisk, men jag måste ändå säga att jag älskar själva pastan också. Härom dagen åt jag faktiskt makaroner och korv(givetvis med hög kötthalt och bra kvalitét, där tummar jag inte) med ketchup till middag. Haha, det måste varit första gången på flera år och det kändes som att äta lördagsgodis till middag… men åååååh så gott!!!

Jag personligen vill inte ha några förbud i mitt matliv, och därför har jag på sistone ätit pasta ibland. Himmelskt. Men samtidigt så vet jag ju att jag inte riktigt gillar vad gluten gör mot kroppen, och det finns ju liksom annan mat som är nyttigare. Därför tänkte jag experimentera lite med alternativ till den vanliga traditionella pastan…

qq3gk3kxksbwkzof5bnz

Igår testade jag bönpasta och det var absolut ingen smakskillnad mot vanlig pasta, så det kändes ju perfekt. Förutom att det gav den bittra eftersmaken av dåligt samvete. För soja är inte bra för miljön. Du kan läsa mer om det här. Så jag vet inte om det blir mer pasta av det slaget för mig. Dock skriver Risenta på deras hemsida att deras Soja är GMO-fri och odlad i kanada, men jag är ärligt talat för dåligt påläst för att veta om det är good enough? Om inte annat så är det ju väldigt lång transport från Kanada tyvärr.

bovetepasta-mums2

Är det någon som har testat Renée Voltaires bovetepasta? Den är ju fri från gluten. Detta är nog inte direkt den billigaste pastasorten i handeln, men lätt värt någon gång ibland för att lyxa till det i sådana fall?

Att strimla vitkål kan vara det absolut godaste som finns annars… ffa om man steker lite i smör. Men även att koka. Dock upplever jag att man inte blir lika mätt på det och det är ju liksom lite av en annan rätt ändå än pasta. Men jag tycker verkligen att ni ska prova det om ni inte redan har det. För det är awesome!

Har någon något mer tips? Jag är inte ute efter någon pasta att äta varje dag (som när jag var liten) utan som en lyx ibland…

