Det finns många saker i mitt liv som jag är tacksam för nu. Jag är tacksam för min familj, för mina vänner och för mitt jobb. Och för att så många av mina vänner finns på mitt jobb. Den här veckan har jag verkligen tänkt på det under mina arbetsdagar(läs kvällar): Att jag har så roligt. Jag hör mig själv skratta högt, och är så tacksam för att jag får vara del av en sådan gemenskap. Och den här gemenskapen skapas ju absolut av mina kollegor, men framför allt också utav våra medlemmar.

Ibland undrar folk (och jag själv också) varför jag inte jobbar som sjukgymnast, eller varför jag bara jobbar i receptionen på ett gym. Dessa personer förstår nog inte hur mkt administrativt pyssel det är i den där receptionen, det är mer utmanande än vad många tror. Men även om det inte skulle vara det, så trivs jag ju så bra. Det är många som går till jobbet och vantrivs lite grann, som längtar tills passen är över. Och visst, det är klart att jag kan njuta av många dagars ledighet, och längta tills en dag är över jag också. Självklart. MEN…. jag trivs ju så bra! Det är roligt att jobba i en reception. Det är härligt och glatt och socialt! Inte så konstigt att jag hänger på jobbet ofta när jag inte ens behöver…

Varför ska jag jobba som sjukgymnast, vilket jag inte längtar alls till, när jag trivs med det jag gör idag? Man lever ju en gång, och målet med livet måste ju vara att vara så lycklig som möjligt, att göra det bästa av det… och jag ska inte måla ett rosa-skimrande ljus över allting som egentligen kan vara grått, men det jag menar är att man inte måste jobba med det man är utbildad till bara för att. Om jag inte hade börjat plugga till Sg så hade jag ju aldrig satt min fot på World Class. Så jag är tacksam för det åndå :).

