IMG_0444

Jag skrev förra gången om att ha mål i träningen, om bristen på tävlingar etc… och fick tipset om styrkelyft. Och visst, det skulle man ju kunna. Men så kände jag att det nog inte är det jag vill trots allt. Jag vill inte tävla. Jag vill ha roligt, jag vill må bra. Jag vill njuta av livet. Och det gör inte jag av tävlingshets… Så… Jag är nog ganska nöjd ändå!

Jag längtar varje dag tills mina och Fridas träningspass, och de jag kör själv tycker jag också om, även om de inte är lika roligt. Men motivation finns det, och just nu finns det en stor vinst i att märka resultat. Oavsett om det är en tävling eller inte. I eftermiddag efter jobbet så står axlar och mage på schemat, och imorgon tre (!) klasser Grit. Jag är lite rädd för morgondagen, men vet att känslan efteråt kommer att vara underbar. Känslan mitt i… den förtränger jag nu!

Men om jag ändå ska sätta lite mål till vintern? Det är 2,5 månad kvar till jul. Tills dess vill jag köra 40 kg i tio reps i bänkpressen (fan vad jag kommer att få slita, är på 30 typ nu), ngr pull ups med kroppsvikt (är inom räckhåll, men kommer att få slita även där), benpress 10 reps gånger 120 kg….

Ja. Där får vi se. Nu jäklar kör vi!

