Jag har helt plötsligt inte tränat någon löpning eller spinning på länge, utan prioriterar verkligen styrkan, när jag har tid över för träning… men det är ju så kul! Och jag tycker minsann att jag märker resultat… framför allt i triceps, bröst och biceps! Jag vet att jag alltid kommer tillbaka till löpningen så småningom så därför känns det okej.

Snart ska jag ta mig ner till gymmet och kötta ben, och jag längtar! Ben är ju bland det jobbigaste som finns, men jag älskar det! Förmodligen just därför! Det är så häftigt att bli så trött! Och att få sån puls av styrka, är ju fascinerande!

Jag skulle behöva lite mål i min träning, men jag vet inte vad… Jag vill inte ha kroppsvikt, fettprocent, eller utseendemål, utan mer ”prestation”. Men jag märker att jag inte taggas så mycket av att vilja ”ta” en viss vikt i någon viss övning… Så vad ska man då välja? Det finns ju inte tävlingar på samma sätt som det gör i löpning, eller crossfit. Jag är inte intresserad av fitness. Så vad ska man tänka sig?

Nej, det blir nog bara att köra på och hoppas att se utveckling som kan inspirera…

