Framför allt när jag tar upp någon träningsform som jag tappat en stund, eller blir besatt av något, haha, så är det bra med en blogg. För vem fan orkar höra på tjatet live jämt? Haha, ja… jag har liite självinsikt i alla fall. Jag fattar att vissa kräks lite på mig. En blogg kan man ju läsa om man vill. Eller låta bli om man vill och istället låta mig hålla på och nörda för mig själv 🙂

Det jag nu har tagit upp igen som bekräftar regeln innan är gymträningen. Och det jag nördar om är golf. Ja det vet ni ju som umgås med mig. ;).

Oscar föreslog härom dagen att jag skulle hänga på när han körde ben idag och jag var inte sen att tacka ja! Suveränt med sällskap, att få en spark i baken och få använda mina kära små muskler igen som har somnat till alldeles för mycket. Även om jag har varit med på ett par x-cagepass på sistone så var det länge sedan jag körde styrka på riktigt. När jag skadade svanskotan i våras så kom jag av mig (i alla fall med benträningen) och jag har saknat den, men inte tagit tag i det. Så idag skapade vi lite träningsvärk!

Vi körde 5 set knäböj, 4 set hacklift (första gången för mig, helt galet att jag inte tränat på gym som har haft det innan), 4 set benspark, 3 (4?) set finnen och 2 set raka marklyft. Jag tror att hela gymmet hörde mig ta i. Ja. Det ska f*n få höras att man tränar ;). Hoppas ingen blev störd. Jag fick hur som helst träningsvärk redan innan jag hann ut från gymmet, så mission accomplished kan man väl säga!

Golfen då… Har inte så mycket att skriva om det nu faktiskt, förutom att den kommer vara en stark konkurrent till träningen. Fasen.. det är verkligen sant att det tar mycket tid. Det återstår att se vad som är värt mest. Men, det som jag redan märkt, och som jag tror är anledningen till att jag är så nördig about it, är att det är första gången på riktigt länge, som jag har ett intresse som bara är kul. Inte har någonting med jobb eller träning att göra, utan är något helt annat, och det är lite fantastiskt. Det ger min nästan samma lyckokänsla (när det går bra vill säga) som ridningen fast att det är mycket billigare. Jag trodde aldrig någonsin att något skulle kunna ersätta längtan efter att ta upp ridningen igen, men detta känns som att det kanske kommer att göra det. 

Får se hur mycket bloggande det blir framöver, men om det blir så kommer det handla om träning eller golf. Inget privat gegga i bloggen längre. Vi hörs kanske? 😉

