Etiketter

, , , , , , ,

Igår följde jag med Nina till Brolöten där hon skulle jobba lite, och rida lite och dit även Ubbe Nordström hade kommit för att under dagen hjälpa till med piaff, och passage-träning. Jag är ju så otroligt dåligt uppdaterad på hästvärlden nu för tiden (har mycket att ta igen), men jag har förstått så mycket att den här Ubbe är grymt duktig. Och efter en stunds tittande så var det ingen tvekan om den saken. Lugn, metodisk och med extremt mycket känsla fick han hästarna lösgjorda och piaffera, och trampa genom att bara gå med dem längs fyrkantspåret hållandes i tyglarna och en dressyrpisk som han inte använde mer än lite ”dutt” då och då. Fantastiskt.

Ubbe visade även Nina hur hon kunde göra detta jobb själv hemma. Lätt som en plätt va, Nina? 😉

BildBildBildBild

Efter detta var det dags för Nina att rida Elegant för Chris. Hon ville få lite tips inför tävlingen i helgen och även miljöträna Elegant som inte har varit ute så mycket. Dock skötte han sig superbra och visade upp hur mycket det faktiskt finns i hästen och vad som förmodligen kommer att komma med mer styrka och träning. Det där är en häftig häst som verkligen kan gå långt! Kul att se!!

Roligt var det också att ha till att prata ordentligt med Nina i bilen! Hon är en driftig kvinna det där! Maken till projektledare och entreprenör har jag sällan skådat. Vi har planer framöver, det ska ni veta! Det kommer bli superkul! Hästar och träning är livet!

Nu ska jag bara vänta på att mitt bröd är klart i ugnen, och sedan ska jag ut och jogga en sväng. Jag har inte svettats sedan jag ramlade av för 2,5 vecka sedan. Tre veckor sedan är det nog som jag tränade hårt. Hemskt. Det känns som att jag inte har tränat på evigheter. ÄR lite nervös för hur tung kroppen kommer att kännas och om det kommer göra ont i svanskotan, men om jag överhuvud taget ska ha en chans att vara med på lördag så måste jag känna lite på kroppen idag. Hepp hepp, bäst att sätta fart!

 

