Drygt en vecka har gått sedan jag sade upp mig och det är med blandade känslor jag går och ”väntar in” tiden. Självklart är det så, att när man väl bestämt sig för något så vill man att det ska ske nu, nu, nu… Men samtidigt så är det ju vemodigt på ett sätt… För jag älskar så mycket av mitt liv idag. Jag älskar så många och så mycket här. Samtidigt som jag läntar så vansinnigt efter så många, och så mycket där.

Jag är ganska svart eller vit, och det är något som jag skulle vilja jobba med. Jag skulle behöva bli lite mera ”grå” tror jag. Ingenting är någonsin perfekt men saker och ting kan vara väldigt bra! Och jag har BRA saker både i Stockholm i Mjölby. Så är det. Det finns inte ett bra och ett dåligt ställe –  Båda är bra, och det gäller att välja vad som är rätt för mig just nu. Jag har därför nu valt att fokusera på de underbara saker jag ska till ”på landet” (mamma, pappa, farmor, villan, trädgården, hästar, Frida, andra gamla vänner, gång- cykelavstånd, Stina, WC Linkan, massa kul) istället för att fokusera på det jag kommer att sakna här.

För GIVETVIS kommer jag sakna saker här. De underbara medlemmarna på jobbet, mina arbetskamrater som många är nära vänner idag, Anna – som har blivit min familj, andra vänner, min lägenhet, nackareservatet, utegymmet, skogen, Östermalm, Södermalm, Enkelheten att gå ut och käka, ta ett glas vin på härliga ställen, känslan av storstadspuls… Det väljer jag att istället fortsättningsvis ofta komma och hälsa på. För det kommer jag. Jag VET att man alltid säger det, och sen aldrig gör det, men jag kommer att göra det! Stockholm är en del av mig nu. Ett hem, precis som Mjölby. Men tyvärr kan jag inte ha både och samtidigt till vardags :).

Men jag skulle ju inte sörja? Just det.. haha. Nej men, det känns så rätt. Och jag njuter av tiden som är kvar här, men längtar också till det nya (gamla). Det ska bli spännande att som vuxen bo där jag växte upp.

Har ni förresten tänkt på hur många sånger det finns om Stockholm? Det är inte konstigt att det är så svårt att beskriva kärleken till Stockholm, när så många har haft ett behov att skriva låtar om staden. Ja… nu är snart min stockholmstid slut men jag kommer alltid att älska staden. Tack Stockholm för >4 väldigt händelserika och lärorika år :).

 

