Den här bloggen kommer inte att handla om mat och dieter. Jag är just nu trött på all hets kring dieter. Trött på orden paleo, lchf, 5:2, osv, osv. Just nu vill jag se på mat som just mat. Och det finns olika sorters mat och du är fri att välja precis vilken du vill ;). Jag vet att människor är olika i huvudet, med olika erfarenheter i bagaget, och därför behöver leva på olika sätt. Gällande exempelvis mat. Därför vill inte jag säga att något är rätt eller fel (däremot tror jag säkert att kroppen fysiskt mår bättre eller sämre av olika saker, men det är en annan sak).

Lite ödmjukhet inför olika individers personliga behöv och förutsättningar, tror jag flera av oss skulle må bra av…

Nåväl. Detta tycker jag var ett bra inlägg av Kostdoktorn. Det handlar endast om att man inte ska döma någon annan, och det håller jag med om. Starka känslor.

